آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک آلمانی کرم دار مخصوص

درست کردن یک کیک خوشمزه وعالی برای مهمونی .

به گزارش سبک ایده ال، کیک ها همیشه یکی از محبوب ترین ها بین افراد جهان می باشد و این بار قرار است یک کیک آلمانی کرم دار را که فوق العاده راحت است به شما یاد دهیم که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با چند قلم مواد در دسترس است و به راحتی قابل تهیه است. اگر از طعم های تکرار کیک ها خسته شدید می توانید این کیک را برای تنوع تهیه کنید.

مواد لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۳/۴ پیمانه
آب داغ ۱/۳ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
پودر نارگیل ریز ۵۰ گرم
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه علاوه ۱ قاشق غذا خور
بکینگ پودر ۱ چای خوری
مواد لازم برای کرم
شکر ۱/۲ پیمانه
نشاسته ۱/۴ پیمانه
شیر ۱ و ۱/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۱ ق چای خوری
کره ۲۸ گرم

مرحله اول: تهیه کرم

اول کرم را درست کنید. شکر و نشاسته رو مخلوط کنید زرده ها رو اضافه و با همزن دستی مخلوط کنید بعد اروم شیر رو اضافه و مدام هم بزنید تا یکدست شود. سپس داخل قابلمه بریزید بگذارید روی حرارت مرتب مخلوط کنید تا کامل سفت شود از روی حرارت بردارید کره و وانیل رو مخلوط کنید . داخل یک ظرف بریزید و روش پلاستیک بکشید . به شکلی که پلاستیک کاملا به سطح کرم بچسبه و بذارید داخل یخچال تا حداقل ۲ ساعت بماند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را با شکر هم بزنید تا پف  کند و کم رنگ شود و حجم آن دو سه برابر شود، بعد همون طور که دارید هم میزنید آب داغ را کم کم اضافه کنید. بعد بقیه مواد رو یک جا اضافه هم بزنید تا یکدست شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم مواد گرفته شود.

مرحله سوم: پخت کیک آلمانی کرم دار

داخل قالب گرد به قطر ۱۸ حاضر کنید . کف قالب باید کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر کیک رو بریزید و سه بار به سطح بکوبید . کرم پاتیسیر که حاضر کرده بودید رو با همزن هم بزنید تا یکدست و صاف شود بعد داخل قیف بریزید و روی خمیر رو مثل عکسی که گذاشتم شکل دهید . بذارید داخل فر که از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کرده بودید به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد در انتها به دلخواه کمی پودر شکر بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا