آشپزیدسر و پیش غذا

طرز تهیه 3 دسر لذیذ با خامه صبحانه

تفاوت نمی کند در کدام فصل سال باشید. دسرها همیشه پرطرفدار و محبوب هستند و میان تمام افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. البته سرو کردن این دسرها در وعده صبحانه یا بعد از وعده ناهار و شام کاملا سلیقه‌ای است.

به گزارش سبک ایده آل و به نقل از خبرآنلاین، تفاوت نمی کند در کدام فصل سال باشید. دسرها همیشه پرطرفدار و محبوب هستند و میان تمام افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. البته سرو کردن این دسرها در وعده صبحانه یا بعد از وعده ناهار و شام کاملا سلیقه‌ای است. اما مطمئن باشید اگر مهارت کافی و خلاقیت لازم را در تهیه این دسرها به خرج بدهید، می‌توانید آن‌ها را مانند یک امضای شخصی در انتهای غذا بر روی میز سرو گذاشته و به خود افتخار کنید. ما در این مطلب ۳ دستور تهیه جذاب برای آماده کردن دسر با خامه را به شما ارائه می‌کنیم.

خامه صبحانه و ۳ دسر جذاب

دسرهایی که ما در ادامه با خامه به شما آموزش خواهیم داد، در دسته دسرهایی قرار می‌گیرند که با خامه صبحانه هم قابل آماده شدن هستند. همانطور که می‌دانید خامه صبحانه یک محصول لذیذ و البته نیم چرب است که آن را از لایه‌های چربی بالای شیر تهیه می‌کنند. این محصول را به راحتی می‌توانید در انواع کیک‌ها، میان وعده‌ها، غذاها و دسرها استفاده کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. این شما و این ۳ دسر جذاب با خامه صبحانه!

تیرامیسوی دوست داشتنی

اولین دسر جذاب با خامه، تیرامیسو است. این دسر را با خامه صبحانه، بیسکویت پتی بور، پنیر خامه‌ای، شکر، پودر کاکائو، قهوه خنک شده، پودر قهوه شکلات چیپسی یا شکلات رنده شده و پودر قهوه آماده می‌کنند.

مرحله اول:

 در گام اول از این طرز تهیه، باید خامه را ۲ ساعت درون فریزر قرار بدهید. بعد از آن شکر را به آن اضافه کرده با استفاده از دور تند همزن به مدت زمان ۵ دقیقه این ترکیب را خوب هم بزنید. در ادامه خامه را با پنیر خامه‌ای ترکیب کرده و مجدداً کاملاً مخلوط کنید.

مرحله دوم:

در گام بعدی قهوه را آماده کنید. بعد از اینکه قهوه آماده شد آن را در کناری قرار بدهید تا به دمای محیط برسد. حالا باید ظرفی را که می‌خواهید تیرامیسو در آن سرو شود، آماده کنید. اگر قرار است تیرامیسوها را در لیوان سرو کنید، لیوان‌ها را آماده کرده، بر روی میز کار بگذارید و لایه لایه مواد آماده شده را در آن قرار دهید. ولی اگر تمایل دارید تیرامیسو را در یک ظرف بزرگ مثل یک کاسه پیرکس سرو نمایید، باید حتما کف ظرف نایلون فریزری پهن کنید.

مرحله سوم:

حالا یک لایه خامه کف ظرف بر روی نایلون قرار بدهید و آن را سرتاسر ظرف خود پهن کنید. بیسکویت‌ها را دانه دانه درون قهوه خنک شده بزنید و روی لایه خامه بگذارید. البته می‌توانید به جای بیسکویت از کیک‌های اسفنجی هم استفاده کنید و این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. نکته اینجاست که اگر از کیک استفاده کردید، حتماً باید آن را با قهوه خیس کنید. بعد از اینکه یک لایه کامل بیسکویت پتی پور بر روی خامه و پنیر خامه‌ای قرار دادید، حالا مجدداً بر روی آن خامه بریزید. بعد از آن هم پودر کاکائو را بر روی سطح خامه بپاشید. ترتیب خامه و بیسکویت و پودر کاکائو را تا پر شدن ظرف ادامه بدهید.

مرحله چهارم:

در انتها سطح نهایی را با شکلات رنده شده، پودر قهوه یا شکلات چیپسی تزیین کنید. ظرف تیرامیسو باید ۴ الی ۵ ساعت در یخچال شما بماند تا کاملا منسجم و سفت شود. در زمان برش زدن هم تیرامیسوهای خود را با استفاده از پلاستیک فریزری به ظرف نهایی سرو منتقل کرده و برش بزنید.

دسر بِه یا آیو تاتلیس

این دسر خوشمزه به میوه بِه، شکر، خامه صبحانه، گلاب، آب، چوب دارچین و مغزهایی مثل گردو، پسته، بادام، فندق و غیره احتیاج دارد.

مرحله اول:

در این طرز تهیه اول باید میوه‌های بِه را نصف کرده، هسته‌های آن‌ها را گرفته و سپس پوست آن‌ها را هم جدا کنید. سپس یک تابه را بر روی حرارت قرار داده به صورتی که حفره بِه سمت بالا باشد به‌ها را در تابه بگذارید. میزان شیرینی این دسر کاملا دلخواه است و شما به اندازه مورد نظر خود می‌توانید در حفره میوه بِه یک تکه چوب دارچین و شکر قرار بدهید.

مرحله دوم:

حالا یک استکان آب به تابه اضافه کنید و درب آن را کامل ببندید. حرارت تابه باید کم باشد تا میوه بِه شما مانند کمپوت با آب خودش پخته و نرم شود. برای اینکه دسر شما عطر و طعم بهتری پیدا کند، می‌توانید هسته‌های بِه و پوست آن را هم در ماهیتابه بگذارید. هسته در کنار خواصی که دارد کمک می‌کند تا آب دسر شما لعاب داشته باشد.

مرحله سوم:

 بعد از اینکه به پخته شد، آن را کاملا برگردانید تا طرف دیگر هم پخته و نرم شود. در ۵ دقیقه انتهایی هم گلاب را به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه بِه‌ها خنک شدند، آن‌ها را در ظرف سرو نهایی قرار داده و بر روی هر کدام از دانه‌ها ۱ الی ۲ قاشق خامه قرار بدهید. حتی می‌توانید این دسر را با مغزها هم تزیین کرده و نوش جان کنید.

دسر دنت شکلاتی

تهیه کردن این دسر به شیر، خامه صبحانه، نشاسته ذرت، شکر، وانیل و پودر کاکائو احتیاج دارد.

مرحله اول:

 برای تهیه کردن آن هم باید اول پودر کاکائو، شکر و نشاسته را با هم مخلوط کنید. سپس مواد را با شیر سرد آرام آرام ترکیب کرده و هم بزنید. اگر ترکیب شما گلوله گلوله شد، با عبور دادن آن از صافی این مشکل را برطرف کنید.

مرحله دوم:

 حالا همه مواد را بر روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا مانند فرنی سفت شوند. برای تهیه دنت با شکلات بیشتر، می‌توانید کمی شکلات را به روش بنماری آب کرده به آن اضافه کنید. حالا حرارت را خاموش کنید، بعد از خنک شدن، خامه و وانیل را با این مواد ترکیب کنید. قبل از سرو نهایی هم حتماً ۲ الی ۳ ساعت دنت را در یخچال بگذارید.

خامه برای تهیه بهترین دسرها

سه دسر خامه‌ای جذاب را با هم آماده کردیم. البته دسرهای مختلفی وجود دارند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده می‌شود و این امری کاملا سلیقه‌ای است که شما در نهایت با خامه چه دسر متفاوتی را تهیه کنید. کافی است کمی در فضای مجازی جستجو کنید تا بهترین دسرها را برای سرو به شما پیشنهاد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا