آشپزیخانه داریکیک و شیرینی

آموزش درست کردن کوکی خوشمزه و عالی مغزدار نوتلا

طرز درست کردن یک کوکی ساده برای عصرانه.

به گزارش سبک ایده ال، نوتلا در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و شما می توانید این کوکی را با مغز نوتلا یا هر شکلات صبحانه ی که دوست دارید به راحتی تهیه کنید و برای مهمانی ها این کوکی جذاب را آماده کنید. بافت این کوکی نرم و پنبه ای است و همه مواد هم به گرم و همه پیمانه گفته شده است که به راحتی بتوانید مواد را اندازه گیری کنید.

مواد لازم
نوتلا ۱۰ ق غذا خوری
کره به دمای محیط رسیده ۱۱۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
شکر ۱۰۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱ ق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۱۷۵ گرم معادل ۱ و ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر یا جوش شیرین ۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
نمک ۱/۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی ۱۰۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه شیرینی پزی یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید. داخل یک بشقاب کاغذ روغنی قرار دهید و با کمک قاشق از نوتلا بردارید و روی سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: هم زدن مواد
در ادامه باید کره به دمای محیط رسیده را به همراه وانیل و شکر خوب هم بزنید و به آن تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی مجدد مواد را بزنید تا یکدست شود و حالا باید ترکیب آرد و بیکینگ پودر که از قبل مخلوط و الک کردید به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: استراخت خمیر
در انتها باید نمک و شکلات چیپسی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و حالا باید نوتلا مرحله اول را از فریزر خارج کنید و از مواد کوکی بردارید و باز کنید و یک نوتلا داخل ان قرار دهید و گلوله کنید و با فاصله از هم داخل سینی که از قبل کاغذ روغنی قرار دهید بگذارید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت کوکی نوتلا
فرا را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و سینی کوکی ها را داخل فر در طبقه وسط قرار دهید و برای ۱۰ الی ۱۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از خنک شدن کامل کوکی ها را از سینی جدا کنید.

منبع : پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا