آشپزی

طرز تهیه پاستا با پنیر فتا و گوجه گیلاسی

طرز تهیه پاستا با پنیر فتا و گوجه گیلاسی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش سبک ایده ال، یکی روش های تهیه پاستا می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و فاقد گوشت است این پاستا خوشمزه برای گیاه خوران و افرادی که گوشت نمی خورند بسیار گزینه مناسبی می باشد طعم پنیر فتا با گوجه و سیر و ریحان ترکیب فوق العاده ای به این پاستا می دهد البته شما می توانید از پنیر لیقوان یا پنیر سفید دلخواه در تهیه این پاستا استفاده کنید.

مواد لازم
پاستا فرمی ۳۰۰ گرمی
پنیر فتا ۳۰۰ گرم
روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی گیلاسی ۶۰۰ گرم
سیر تازه ۶ حبه
ریحان تازه ۱ مشت
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پول بیبر، پودر ریحان به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک ظرف مخصوص فر را انتخاب کنید از ظرف پیرکس یا چینی می توانید استفاده کنید گوجه گیلاسی ها را بشورید و خشک کنید سپس از وسط به دو نیم کنید و داخل ظرف فر بریزید و وسط ظرف پنیر دلخواه را قرار دهید.

2مرحله دوم: پخت گوجه و ذوب شدن پنیر

در ادامه روغن زیتون را روی مواد بریزید و بعد سیرها را پوست کنده و پوره کنید سپس روی مواد بریزید و بعد ادویه ها را به همراه کمی نمک ریخته و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا گوجه پخته شود.

3مرحله سوم: تهیه پاستا

در این فاصله که گوجه و پنیر در حال پخت می باشد داخل یک قابلمه آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن داخل آب بریزید و پاستا را اضافه کنید و بگذارید تا پاستا نرم شود سپس آبکش کنید و با آب سرد بشورید.

4مرحله چهارم: تهیه پاستا با پنیر فتا

ظرف را از فر خارج کنید و با پشت قاشق گوجه و پنیر را له کنید سپس ماکارونی آبکش شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و بعد ریحان تازه شسته شده و خرد شده را اضافه کنید. پاستا با پنیر فتا آماده شده سرو کنید نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا