کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک انبه با گاناش شکلاتی

آموزش درست کردن کیک انبه خوشمزه برای عصرانه در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش سبک ایده ال، کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید این بار کیک انبه را می توانید با گاناش شکلاتی بسیار خوشمزه و آب انبه خانگی تهیه کنید. شما می توانید این کیک خوشمزه را در قالب گرد یا مستطیل تهیه کنید و به دلخواه می توانید داخل فر یا بدون فر روی گاز نیز این کیک خوشمزه را آماده کنید. کیک انبه برای کسانی که طعم و مزه انبه را دوست دارند گزینه خوبی می باشد.

مواد لازم
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
شکر دانه ریز ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
آب انبه ۳/۴ پیمانه
مواد لازم برای گاناش
خامه صبحانه ۱/۲ پاکت
شکلات تخته ای مساوی با مقدار خامه
روغن مایع ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه قنادی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن شکر

ابتدا باید شکر و روغن را با همزن دور متوسط ۳ دقیقه بزنید تا کیم مواد کرمی رنگ شود و بعد تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را نیز یکی یکی اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه مواد را هم بزنید و با تخم مرغ آخر وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آب انبه که از قبل تهیه کردید به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و اصلا نباید پف مواد را بگیرید.

مرحله چهارم: پخت کیک انبه با گاناش شکلاتی

در این مرحله باید مواد کیک را داخل قالب لوف یا گرد بریزید به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ زمان دهید تا کیک پخته شود و حتما بعد از گدشت ۳۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز داشت روی کیک را نیز روشن کنید و از فر خارج کنید و روی سینی قرار دهید تا خنک شود و بعد گاناش را باید تهیه کنید برای این کار خامه را داخل یک ظرف بریزید و روی بخار کتری یا حرارت مستقیم قرار دهید و زمانی که اطراف ظرف ریز جوش زد شکلات خرد شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و مداوم هم بزنید تا شکلات با دمای خامه ذوب شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و روی کیک بریزید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا