آشپزی

طرز تهیه پاستا خامه ای زعفرانی ساده

آموزش درست کردن یک پاستا زعفرانی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش سبک ایده ال، پاستا خامه ای زعفرانی یک غذای فوق العاده خوشمزه و جذاب است که یک سس فوق العاده دارد و ترکیب آن با زعفران که یک حرکت ابداعی و فوق العاده است و رنگ پاستا را همانند عکس بی نظیر می کند، این غذا فوق العاده خوشمزه است و اگر تمام مواد لازم را در اختیار داشته باشید شاید در ۳۰ دقیقه بتوانید این غذا را برای یک شام و یا نهار خوشمزه تهیه کنید اگر تا حالا پاستا با سس زعفرانی را امتحان نکردید این پست را از دست ندهید زیرا بسیار خوشمزه و اشتها برانگیز می باشد شما می توانید از هر نوع پاستا دلخواهی استفاده کنید که فتوچینی یکی از گزینه های مناسب این پاستا می باشد.

مواد لازم
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 5 حبه
خامه صبحانه 1/2 پیمانه
پاستا فتوچینی 1 بسته
آب مرغ ۱/۲ پیمانه
کره ۱ ق غذا خوری
زعفران آب شده ۱/۴ پیمانه
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول:مزه دار کردن مرغ

ابتدا فیله مرغ را بدون اینکه برش بزنید کمی بین نایلون بکوبید تا کمی نازک شود سپس به آن نمک و فلفل سیاه آغشته کنید و داخل تابه کره را ریخته و بگذارید داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله دوم: تفت دادن سیر

حالا مرغ سرخ شده را از تابه خارج کنید و پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید سپس داخل همان تابه مرغ تفت دهید حالا سیر ها را پوست گرفته و رنده یا پوره کنید و به همراه پیاز تفت داده تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: تهیه سس خامه ای زعفرانی

در ادامه آب مرغ و زعفران آب شده و خامه صبحانه به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به پیاز و سیر اضافه کنید و بگذارید تا مواد جوش بیاد سپس سینه های مرغ سرخ شده را داخل سس قرار دهید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید روی حرارت ملایم سس بجوشد.

مرحله چهارم: تهیه پاستا

داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن بریزید و رشته های فتوچینی را بدون خرد کردن داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله پنجم: تهیه پاستا خامه ای با زعفران

حالا پاستا تهیه شده را داخل بشقاب ریخته و سس غلیظ شده را روی آن بریزید و یک عدد سینه مرغ را که با چاقو برش زدید روی پاستا قرار دهید سپس با کمی جعفری تزئین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا