کیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی ساده با روغن مایع و طعم شکلاتی

آموزش درست کردن کوکی خوشمزه و شکلاتی درر ادامه این آموزش کوکی خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش سبک ایده ال، کوکی ساده با روغن یکی از روش های فوری و خوشمزه و ساده برای تهیه کوکی می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید این کوکی را برای مهمانی و عصرانه و دورهمی خود خیلی سریع و سه سوته تهیه کنید. همه مواد لازم به پیمانه و قاشق گفته شده است که خیلی راحت می توانید مواد را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکی ساده با روغن
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۶ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
آرد سفید ۱ و ۱/۴ پیمانه
روغن مایع ۸ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱/۲ ق غذا خوری
آب جوش سرد شده ۱ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
گردو و شکلات چیپسی به دلخواه

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. تخ ممرغ را به همراه شکر و وانیل بزنید تا کرمی رنگ و شکر داخل مواد حل شود. در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکی

در ادامه آب جوشیده سرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر کاکائو را الک کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد باید روغن مایع و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه نوبت اضافه کردن آرد می باشد که باید کم کم آرد را اضافه کنید.

مرحله سوم: چانه کردن خمیر

۱ لیوان آرد را اضافه کنید و هم بزنیدو بعد ۱/۴ پیمانه را با احتیاط بریزید تا خمیر چسبناکی داشته باشید و به لیسک بچسبد وقتی به این مرحله رسید برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا چسبندگی خمیر برطرف شود و بعد از این زمان دست های خود را چرب کنید و داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکی ساده با روغن

از خمیر چانه های کوچکی بردارید و داخل سینی قرار دهید و روی ان را به دلخواه با شکلات چیپسی یا گردو تزیین کنید. سپس داخل فر از قبل گرم شده گازی قرارب دهید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و از روی سینی جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا