گوناگون

لباس تیم مغولستان، کاربران شبکه‌های اجتماعی را شیفته خود کرد

از خیاطیِ سفارشی گرفته تا گلدوزی‌های سنتی با الهام از فرهنگ بومی؛ تیم‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سرتاسر جهان در مراسم افتتاحیه حاضر شدند.

به گزارش سبک ایده آل، در ۲۶ جولای، ورزشکاران هر تیم از رودخانه سن در شهر نور عبور می‌کنند که نشان‌دهنده شروع بازی‌های تابستانی پس از مراسم افتتاحیه است؛ مراسمی که گفته می‌شود چیزی شبیه به آن وجود نداشته است. برای اولین بار در تاریخ المپیک، جشن افتتاحیه خارج از محیط استادیوم و روی رودخانه برگزار خواهد شد. درحالی‌که ورزشکاران یک‌به‌یک در قایق‌ها از رودخانه عبور می‌کنند هواداران تیم‌های موردعلاقه‌شان را از ساحل رودخانه تماشا کرده و برایشان دست تکان می‌دهند.

در ادامه چند مورد از جذاب‌ترین لباس‌های مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.

مغولستان

میشل چویگاالا و آمازونکا چویگاالا، برای سومین بار لباس‌های المپیک مغولستان را آماده کرده‌اند. برند مشترک آن‌ها «میشل و آمازونکا» نام دارد. لباس فرم ورزشکاران دامن‌های بلند چین‌دار سفید، کفش‌های نوک‌تیز کرم، جلیقه‌های گلدوزی‌شده و دیل‌های (ردای سنتی مغولستان) سفید است که با زیورآلاتی مانند گوشواره‌های قرمز و کیف‌های سکه‌ای مشکی برای ورزشکاران زن تکمیل می‌شود.

ورزشکاران مرد شلوارهای عاجی با دیل‌های آبی، قرمز و طلایی خواهند پوشید. طرح‌های آسمانی و نمادهای حیوانات از فرهنگ محلی این کشور به شکل ظریفی در سراسر لباس‌ها گلدوزی شده‌ است.

ورزشکاران زن و مرد می‌توانند از دو پوشش یکی را انتخاب کنند، حاملان پرچم مغولستان لباس‌های منحصربه‌فرد، ازجمله بوریات و گوتال (کلاه و کفش سنتی) را می‌پوشند.

جمهوری چک

تیم جمهوری چک در ۲۶ جولای با کت‌‌های بلند با لکه‌های آبی در مراسم افتتاحیه حاضر شد. لباس‌ها با همکاری گروه آلپاین پرو (ALPINE PRO) و یان چرنی (Jan Černý) طراح دوخته شده‌ و شبیه بارانی‌های بالوناک «baloňák» این کشورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا