چهره ها

مهدویان:محسن چاوشی خودِ سینماست!+فیلم

«محمدحسین مهدویان» کارگردان سینما: ترانه‌های محسن چاوشی تصویرسازی بی‌نظیری دارد و تصاویری روایت میکند که قابلیت فیلم شدن دارند.

محمدحسین مهدویان کارگردان سریال پربیننده «زخم کاری» در یک گفتگوی ویدئویی درباره محسن چاوشی و تاثیرپذیری هایی که در آثارش از این خواننده داشته، سخن گفته است.

 

بخش هایی از این گفتگو را در ادامه می خوانید:

چاوشی با همان اولین آلبومش خیلی زود نشان داد که صدای منحصر به فرد و ویژگی های خودش را دارد. به لحاظ انتخاب شعر سلیقه او جالب است.

آثار «محسن چاوشی» قصه‌های سینمایی‌اند. هر وقت ترانه های چاوشی را که گوش میدهم، میگویم ای کاش به یک فیلم تبدیل میشد. احساس میکنم ترانه هایش در من ایماژ هایی ایجاد میکند که قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارد.

وقتی ترانه مسلخ را گوش کردم اولین بار ایده ساخت لاتاری در من شکل گرفت. خیلی ترانه های دیگری بوده که این ویژگی را برای من داشته است. ترانه های محسن چاوشی بسیار تصویرسازی قوی و غنی دارند که خیلی نزدیک به سینماست.

من نسبت به آقای مهرجویی متعصب ام. این تصمیم اش برای ساخت سنتوری و دعوت از محسن چاوشی برای خواندن ترانه های سنتوری بسیار شجاعانه و بنظر من اتفاق بسیار مهمی بود .

ترانه هایی که محسن چاوشی درباره عاشورا و یا امام رضا(ع) خوانده، بعید بنظر میرسد که بدون این که خودش بدون این که دلبستگی عاطفی داشته باشد آن ها را خوانده باشد. به این دلیل که اگر آنطور بود، آثار موثری به وجود نمی‌آمد.

اثر «نفرین به جنگ» را هم خیلی دوست دارم .به ترانه «خرمشهر» هم علاقه مند هستم و رایت خودش را دارد. روایت یک جوان خرمشهری است که حرف خودش را میزند و خیلی ترانه خوبی دارد. ترانه های عاشقانه محسن چاوشی را هم خیلی میپسندم و واقعا دلچسب و زیباست.

هر هنرمندی که اثر ارزشمندی تولید میکند حتما میراثی را از خودش جای میگذارد برای آیندگان. حتما محسن چاوشی یکی از کسانی ست که روایت خودش از زمانه خودش را به خوبی به ثبت میرساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا