دسته‌بندی نشدهورزش

بوکسر الجزایری مرد است یا زن؟+تصاویر

عمار در ادامه یک سند رسمی به تاریخ 2 مه 1999 نشان داد که نشان می دهد ایمان یک زن به دنیا آمده است.

پدر ایمانه خلیفه بوکسور الجزایری می گوید حملاتی که علیه دخترش انجام می شود، “غیر اخلاقی” است زیرا از او خواسته است تا تمام راه را برود و برای کشورش طلا بگیرد.

خلیف پس از اینکه حریفش آنجلا کارینی را تنها در 46 ثانیه پس از مسابقه خود در بازی های تابستان امسال کنار رفت، تیتر خبرها در سراسر جهان شد و به یکی از رقبای مورد بحث تبدیل شد.

این مبارز 25 ساله یکی از دو ورزشکاری بود که از مسابقات جهانی سال گذشته در دهلی نو به دلیل عدم رعایت معیارهای واجد شرایط بودن جنسیت اخراج شد.

پدر ایمانه خلیفه بوکسور الجزایری می گوید حملاتی که علیه دخترش انجام می شود، که جنجال بر سر شرکت او در المپیک پاریس پس از رد شدن در تست تستوسترون به راه انداخت، ناعادلانه و “غیر اخلاقی” است.

عمار خلیفه منتقدان را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این جنجال بخشی از یک ترفند برای جلوگیری از کسب مدال دخترش در المپیک است.

عمار در ادامه یک سند رسمی به تاریخ 2 مه 1999 نشان داد که نشان می دهد ایمان یک زن به دنیا آمده است. او روز جمعه در سخنانی گفت: «حملات علیه او غیراخلاقی است، منصفانه نیست.

ایمانه دختر کوچکی است که از شش سالگی عاشق ورزش بوده و فوتبال بازی می‌کرد.هدف این منتقدان و شایعات بی‌ثبات کردن ایمان است، آنها نمی‌خواهند که او قهرمان جهان شود.

به او می گویم که آنها را در رینگ شکست بده و ثابت کن که اشتباه می کنند و امیدوارم که الجزایر و کشورهای عربی به دخترم افتخار کنند و او مدال طلا را کسب کند.

او الگوی ماست و ما می خواهیم مانند او باشیم و الجزایر را ارج نهیم.

اظهارات وی در حالی بیان شد که یک رئیس حقوق بشر، بوکس المپیک در پاریس 2024 را محکوم کرد و آن را «مناظره ای پوچ و خطرناک» در برابر دومین بوکسور زن که قبلاً در آزمون جنسیتی آماده مبارزه در روز جمعه مردود شده بود، محکوم کرد.

لین یو تینگ تایوان بعدازظهر امروز در وزن 57 کیلوگرم مقابل سیتورا توردیبکوا از ازبکستان به پیروزی رسید.

 

پیروزی خلیفه در روز پنجشنبه با جنجال همراه بود و حریف ایتالیایی او تنها پس از 46 ثانیه با گریه کنار رفت و به او گفت: “عادلانه نیست”.

فیونا مک‌آننا، مدیر کمپین مسائل جنسی، گفت کمیته بین‌المللی المپیک، که بر بازی‌ها نظارت می‌کند، باید شرمنده باشد.

او گفت: “به شدت ناعادلانه است که آنجلا کارینی بوکسور ایتالیایی در اوج حرفه ورزشی خود مجبور شد برای امنیت جان خود تسلیم شود.”

مردم به شدت خشمگین هستند و کمیته بین المللی المپیک باید شرمنده باشد، اما به نظر می رسد که برای آنها خیلی فرق نمی کند.

استفاده از مزیت مردانه در برابر زنان تقریباً همه ورزش‌ها را ناعادلانه و برخی ورزش‌ها از جمله بوکس را ناامن می‌کند. ولی متاسفانه این هنوز هم در بسیاری از رشته های ورزشی در سراسر جهان انجام می شود.

ایلان ماسک، مالک پلتفرم رسانه اجتماعی X، تلاش‌ها برای ایجاد کمپینی در حمایت از روند کارینی را تایید کرد.

رایلی گینز، شناگر آمریکایی، که برای حقوق زنان در ورزش خود مبارزه کرده است، در این سکو نوشت: «مردان به ورزش زنان تعلق ندارند. #با آنجلا کارینی ایستادگی کنیم.

خلیف و لین هر دو در مسابقات جهانی 2023 پس از ناکامی در قوانین واجد شرایط بودن انجمن بین المللی بوکس که مانع از رقابت ورزشکاران دارای کروموزوم XY مذکر در مسابقات زنان می شد، محروم شدند.

اما IBA سال گذشته توسط IOC به دلیل مسائل حاکمیتی و مالی از به رسمیت شناختن خود محروم شد و هیئت المپیک مسابقات بوکس را در پاریس برگزار کرد.

IOC روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: این دو ورزشکار قربانی تصمیم ناگهانی و خودسرانه IBA شدند.در پایان مسابقات جهانی IBA در سال 2023، آنها به طور ناگهانی و بدون هیچ گونه روند قانونی رد صلاحیت شدند.

“طبق صورتجلسه IBA موجود در وب سایت آنها، این تصمیم در ابتدا تنها توسط دبیر کل و مدیر عامل IBA اتخاذ شد.”برخی از ورزش‌ها سطح تستوسترون مجاز را برای ورزشکارانی که در رقابت‌های زنان شرکت می‌کنند محدود کرده‌اند.

برخی از افراد مبتلا به DSD به عنوان زن بزرگ می شوند اما دارای کروموزوم جنسی XY و سطح تستوسترون خون در محدوده مردان هستند.

IOC گفت قوانین واجد شرایط بودن بر اساس قوانین بازی‌های توکیو در سال 2021 است و نمی‌توان آن را در طول مسابقات تغییر داد.

هیئت حاکمه اضافه کرد: کمیته بین المللی المپیک از بدرفتاری هایی که در حال حاضر به این دو ورزشکار می شود، ناراحت است. هر شخصی حق دارد بدون تبعیض ورزش کند.

اما در بیانیه خود، IBA «ناسازگاری در صلاحیت» در بازی‌های پاریس را محکوم کرد و افزود: «ایمانه خلیف و لین یو تینگ پس آزمون، معیارهای واجد شرایط بودن لازم برای رقابت در رده زنان رویدادهای مربوطه ما را نداشتند. .

ماهیت فوری تصمیم (عدم صلاحیت بوکسورها) موجه بود، زیرا ایمنی بوکسورهای ما اولویت اصلی ماست.IBA اصرار دارد که “مشخصات ورزشکاران محرمانه باقی بماند.

خلیف در مصاحبه‌ای که پیش از بازی‌ها فیلمبرداری شده بود، در مورد بازگشت از محرومیت خود به دلیل سطح تستوسترون بالا صحبت کرد و گفت: “من می‌خواستم به تمام دنیا نشان دهم که ایمانه خلیف چه زن شجاعی است.”

کارینی در جریان مبارزه دیروز خود دو ضربه خورد، مشکوک به شکستگی بینی شد و گفت: “این عادلانه نیست”.

پس از پایان مسابقه یک طرفه دسته 66 کیلوگرم، کارینی، 25 ساله نیز گفت که برای “نجات زندگیم” مسابقه را ترک کرد.

کارینی  افزود: “نمی‌توانستم ادامه دهم. من درد شدیدی در بینی ام دارم و  به خودم گفتم: بس کن. بهتر است از ادامه راه خودداری کنی. از اولین ضربه به بینی ام  خون شروع به چکیدن کرد.

من اغلب در تیم ملی جنگیدم. من با برادرم تمرین می کنم. من همیشه با مردان جنگیده ام، اما امروز درد زیادی را احساس کردم.

پس از توقف بازی، داور دست خلیف را به  بلند کرد. اما کارینی که به وضوح خشمگین بود دست خود را از مسئول مبارزه دور کرد و رفت.

ایتالیایی دلشکسته پس از پایان بازی گفت: من به رنج عادت دارم. من بعنوان یک زن هرگز چنین مشتی نزده ام، ادامه دادن غیرممکن بود.

من برای مبارزه وارد رینگ شدم. اما بعد از دقیقه اول دیگر توانش را نداشتم. من شروع به احساس درد شدید در بینی ام کردم. من تسلیم نشدم.

او گفت که به عنوان اعتراض به حضور حریفش از مبارزه کنار نرفته است، اما این تصمیمی بود که المپیک باید در نظر بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا در پایان مسابقه زانو زد، گفت که این به خاطر پدر مرحومش بود که در سال 2021 درگذشت، پیش از اینکه اضافه کرد: متاسفم که ایتالیا را روی سکو نبردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا