چهره ها

تسلط فرشته حسینی به زبان انگلیسی در نشست خبری سکونت در میان خدایان+فیلم

صحبت‌های فرشته حسینی در نشست خبری فیلم «سکونت در میان خدایان» در جشنواره فیلم سارایِوو بوسنی هرزگووین: ما سالهاست نادیده گرفته شدیم.

فرشته حسینی به واسطه اولین اکران جهانی فیلم «سکونت در میان خدایان» ساخته ووک روسمویچ، در این مراسم شرکت کرد. او در این فیلم در نقش یک زن جوان افغان ظاهر شده که به همراه همسر و سه فرزندش به بلگراد صربستان مهاجرت می‌کند. فرشته حسینی در جشنواره سارایِوو بوسنی هرزگووین به انگلیسی از روزهای سختش چنین گفت:

من به عنوان یک پناهنده در ایران متولد شدم، همیشه با این مفهوم پناهنده دست و پنجه نرم می‌کنیم. بازی کردن در این نقش برای من بسیار سخت بود. هر صحنه‌ و لحظه ای از فیلم برادر یا خواهر مهاجر خودم رو می‌دیدم،خاطر دارم وقتی این فیلم را با برادر و خواهر خودم دیدم که الان ساکن آلمان و سوئد هستند. شوکه شده بودند، هر لحظه از فیلم را احساس می‌کردند. برای مثال در صحنه زیر پل جایی که پناهجویان می‌خوابند یا زندگی می‌کنند. خواهرم داشت گریه می‌کرد و می‌گفت این ما هستیم که این سختی‌ها را گذراندیم. وقتی مرز صربستان و مجارستان را می‌بستند. برادرم آنجا بود و مریض شده بود و نزدیک بود بمیرد.

سخت است در مورد آن صحبت کنم ولی خیلی خوشحالم که با این فیلم و این نقش اینجا هستم. من واقعا می‌خواستم این داستان گفته شود. من 10 این بازی کردم و چنین چیزی رو قبلاً تجربه نکردم، صحنه‌ای که زیر پل با نیکولا خداحافظی کردم. گفتم برو به برادرم سر بزن او اینجا تنهاست. بیشتر از این نمی‌توانستم تحمل کنم و داشتم از درون می‌مردم. واقعا از شما متشکرم که از بین هزاران داستان دیگر این داستان را انتخاب کردید. ما سال‌هاست نادیده گرفته شده‌ایم،واقعا متشکرم و از شما ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا