ورزش

درخشش مثلث هجومی جدید ناپولی

در چارچوب هفته چهارم سری‌آ ناپولی موفق شد در ورزشگاه ساردینیا آرنا، کالیاری را شکست دهد.

به گزارش سبک ایده آل، مردان سرزمین ناپل درحالی به تعطیلات باشگاهی و بازی‌های ملی رفتند که به تازگی روی دور برد افتاده بودند و دومین پیروزی متوالی‌شان را مقابل پارما جشن گرفتند.حالا و پس از وقفه‌ای کوتاه آنها شب گذشته در هفته چهارم سری‌آ موفق شدند به بردی 4 گل برسند و کالیاری را در خانه‌اش مقهور خود کنند. شاگردان آنتونیو کونته حالا با 9 امتیاز از 4 بازی صدرنشین سری‌آ هستند. تیم پس از یک فصل فاجعه‌بار با انتخاب مربی همیشه برنده به تدریج به روزهای خوب خود نزدیک می‌شود. البته ناپولی هنوز با مدعیان لیگ بازی نکرده و بازی هفته بعد آنها مقابل یوونتوس عیار آنها را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد.

مثلث جدیدی که می‌درخشد
در سیستم 1-2-4-3 آنتونیو کونته 3 نفر جلوی تیم نقش مهمی در گلزنی تیم دارند و در بازی شب گذشته مقابل کالیاری شاهد نمایشی خوب و قابل قبول از 3 عنصر خط حمله ناپولی بودیم. متئو پولیتانو گل اول تیمش را به نوعی ساخت و پاس او موقعیت خوبی را برای لوکاکو ایجاد کرد و او توپ را برای دی‌لورنزو کاشت تا نتیجه بازی یک بر صفر شود. گل دوم و سوم تیم کونته هم روی تاثیرگذاری مستقیم ستاره گرجستانی و «بیگ رام» به ثمر رسید. گل دوم توسط کوارتسخلیا روی پاس لوکاکو و گل سوم مسیر برعکس طی شد و کوارتسخلیا به مهاجم بلژیکی پاس گل داد.

انتقال سریع برنامه جدید ناپلی‌ها
گل دوم ناپولی دراین دیدار یک گل آموزشی فوق‌العاده در زمینه چگونگی انتقال سریع به فاز هجومی بود. حمله سریع توسط لوبوتکا، هافبک بازیساز تیم شروع شد و پاس در عمق زیبای لوکاکو، کوارتسخلیا را در موقعیتی مناسب برای فرار عمقی قرار داد. اگر این برنامه تاکتیکی به خوبی در ناپولی پیاده شود، شاهد مدل ترسناکی از تیم دون آنتونیو خواهیم بود چون مقابل تیم‌های بزرگ سری‌آ ضدحمله زدن می‌تواند میان‌بری برای گلزنی باشد.

نمایش تاثیرگذار فرانک آنگیسا
در ترکیب 3 دفاعه کونته تنها 2 هافبک میانی تخصصی در تیم وجود دارد و این 2 هافبک باید توانایی خوبی در بازیسازی، نفوذ و کارهای دفاعی داشته باشند. در ترکیب ناپولی این 2 هافبک، استانیسلاو لوبوتکا و فرانک آنگیسا هستند؛ بازیکنانی که تا اینجای فصل به خوبی توانستند وظایف سنگین خود را انجام دهند. در بازی شب گذشته به نظر می‌رسید دستور کادرفنی می‌خواست لوبوتکا در مواقع داشتن توپ عقب بماند و آنگیسا به عنوان هافبک هجومی به محوطه جریمه حریف نفوذ می‌کرد. نفوذهای آنگیسا پایه‌گذار حملات خطرناک آبی‌پوشان در نیمه اول بود و گل اول بازی روی همین اصل به ثمر رسید.

درخشش نجات‌بخش مرت
شاید اگر تنها به نتیجه بازی نگاه کنیم، تصور می‌کنیم الکس مرت، سنگربان ناپولی شب آرامی را پشت سر گذاشته اما او در لحظاتی که بازی با نتیجه یک بر صفر در جریان بود با 2 واکنش خود برتری تیمش را نگه داشت تا در ادامه بازی گل‌های بعدی ناپلی‌ها از راه برسد. هر 2 مهار مرت روی ضربات سر مهاجمان ناپولی روی ارسال‌ از جناحین بود و به نظر می‌رسد این موضوع، نقطه ضعف دفاعی تیم کونته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا