چهره هاگوناگون

دعوت از بهرام بیضایی و دو زن ایرانی به آکادمی اسکار

از بهرام بیضایی، سینماگر سرشناس ایرانی در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی، مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گرجی تهرانی نیز در بخش تدوین برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت به عمل آمده است.

به گزارش سبک ایده آل سه سینماگر ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند. از بهرام بیضایی، سینماگر سرشناس ایرانی در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی، مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گرجی تهرانی نیز در بخش تدوین برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت به عمل آمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند فعال در عرصه سینما برای پیوستن به این نهاد سینمایی در شاخه‌های مختلف دعوت کرده است.

بر اساس گزارش هنرآنلاین، بیل کرامر و جانت یانگ مدیر عامل و رئیس آکادمی در این‌باره گفته‌اند: «از اعضای جدید آکادمی امسال استقبال می‌کنیم و بسیار هیجان‌زده هستیم. این هنرمندان و متخصصان بسیار با استعداد از سراسر جهان تاثیر قابل توجهی بر جامعه فیلمسازی ما گذاشته‌اند.»

در میان دعوت شدگان امسال، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۹ برنده اسکار نیز به چشم می‌خورند.

آکادمی اسکار همچنین اعلام کرده است، دعوت‌شدگان امسال شامل ۴۴ درصد زنان (افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳) و ۴۱ درصد از اقلیت‌های قومی و نژادی (۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا