آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه رول دارچینی+فیلم

شیرینی یا نان رول دارچینی (Cinnamon roll) یک نان بسیار خوش عطر و طعم و شیرین است که برای صبحانه یا عصرانه و یا میان‌ وعده فوق‌العاده است.

به گزارش سبک ایده آل، این شیرینی اصالتی مربوط به کشور سوئد دارد و در کشور های آمریکا و کانادا هم طرفداران بسیار زیادی دارد. و در تمامی مراکز فروش این نان یافت می شود. دستور پخت رول دارچینی بسیار ساده است.

مواد لازم :

آرد قنادی ۳۹۰ گرم
مخمر یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ یک عدد
شیر ولرم یک لیوان
شکر نصف لیوان
کره به دمای محیط رسیده ۵۰ گرم
نمک یک چهارم قاشق چای خوری

 مواد میانی :

شکر قهوه ای نصف لیوان
پودر دارچین یک قاشق
طبق ویدیو تخم مرغ، شکر و کره رو با هم مخلوط کنید، بعد شیر و مخمر رو اضافه کنید. سپس آرد رو کم کم اضافه کنید و یک ساعت بگذارید استراحت کند. بعد از استراحت یه مقدار چسبناک میشود ولی با یه کم آرد پاچی از چسبناکی در بیاورید و خیلی راحت پهن کنید.
بعد از استراحت به صورت مستطیل بازش کنید و ترکیب شکر قهوه ای و پودر دارچین رو بعد از رومال با کره به خمیر پهن شده اضافه کنید و رول کنید و با نخ دندون برش بدهید و داخل سینی با کمی فاصله بگذارید. فر را از قبل گرم کنید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار بدهید و پنج دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا رویش کمی خوش رنگ شود.
برای تاپینگ روش ، ۵۰ گرم خامه ، ۵۰ گرم پنیر خامه ای، سه قاشق شیر و یک قاشق پودر قند را ترکیب کنید. و وقتی رول ها از فر بیرون آمد داغ داغ رویشان بریزید تا قشنگ با داغی کیک به خوردشان برود و نرم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا