آشپزیدسر و پیش غذا

طرز تهیه سالاد کینوا و مرغ رژیمی و خوش طعم

آموزش یک سالاد رژیمی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش سبک ایده ال، سالاد کینوا یکی از سالاد رژیمی و مقوی می باشد که امروز قرار است با ترکیب مرغ و سس رژیمی تهیه شود و طعم و مزه عالی دارد و شما با یک سس رژیمی این سالاد را یاد می گیرید و می توانید برای مهمانی ها یا به عنوان شام تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. کینوا یکی از غلات بسیار مقوی است که برای رژیم لاغری گزینه خوبی می باشد و شما با هر طبعی که دارید که می توانید کینوا را میل کنید.

مواد لازم
کینوا ۱ پیمانه
خیار ۲ عدد
روکولا یا کاهو یا اسفناج ۱ دسته
گوچه فرنگی ۲ عدد
قارچ ۵ عدد
زیتون ۸ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
مواد لازم برای تهیه سس
روغن زیتون ۱/۲ لیوان
آب لیمو ترش ۲ ق غذا خوری
کنجد بو داده ۲ ق غذا خوری
نمک، فلل سیاه، اورگانو به مقدار لازم

 

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

ابتدا باید یک سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه با روغن زیتون و ادویه ها و کمی آبلیمو ترش مزه دار کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود.

مرحله دوم: پخت کینوا

کینوا را که می توایند از عطاری ها یا فروشگاه تهیه کنید را به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه بریزید و مثل برنج روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و نرم شود و بعد آبکش کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سینه مرغ مزه دار شده را داخل تابه گریل به همراه کمی روغن سرخ کنید یا می توانید داخل سرخکن بدون روغن نیز قرار دهید و بعد قارچ ها را بشورید اسلایس کنید و به همراه مرغ ها تفت دهید تا نرم شود و داخل یک کاسه بریزید و کینوا پخته شده را به همراه زیتون و گوچه گیلاسی و خیار خرد شده مخلوط کنید و بعد روکولا خرد شده اضافه کنید.

مرحله چهارم: افزودن سس

روغن زیتون به همراه آبلیمو به همراه ادویه و کنجد بو داده هم بزنید تا یکدست شود و بعد روی سالاد بریزید و هم بزنید و داخل یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا