آشپزیسلامتکیک و شیرینیگوناگون

طرز تهیه پیراشکی سیب درختی با دارچین

طرز تهیه پیراشکی سیب درختی به شا آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش سبک ایده ال، پیراشکی سیب یکی از پیراشکی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این پیراشکی را در خانه تهیه کنید. پیراشکی سیب درختی بسیار خوشمزه است و خمیر بسیار آسانی دارد و نیازی به خمیرمایه ندارد و خیلی راحت تهیه می شود. طعم دارچین در این پیراشکی بسیار خوشمزه و پفکی می باشد و داخل روغن سرخ می شود و نیازی به فر ندارد. این پیراشکی خیلی سریع و ساده است و در کمترین زمان ممکن تهیه می شود.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
سیب بزرگ ۱ عدد
شکر ۳ ق غذا خوری
شیر ۱/۳ پیمانه
وانیل نوک ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱.۵ ق مربا خوری
آرد ۱ پیمانه
پودر دارچین و شکر به مقدار لازم
طرز تهیه پیراشکی سیب درختی

1مرحله اول: آماده سازی مواد
ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس سیب بزرگ را که می توانید سیب زرد یا قرمز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. همه مواد را با کمک یک قاشق غذا خوری اندازه گیری کنید.

2مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را داخل کاسه شکسنه و به همراه وانیل و شکر با همزن دستی یا برقی یا چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و مخلوط کرمی رنگ شود و بعد شیر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

3مرحله سوم: تهیه مایه پیراشکی سیب

در ادامه باید مخلوط آرد را روی مواد الک کنید و به تدریج اضافه کنید و با هر بار افزودن با لیسک یا قاشق هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سپس در انتها باید سیب رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید. غلظت مواد باید نه خیلی شل نه سفت باشد.

4مرحله چهارم: سرخ کردن پیراشکی سیب

داخل یک قابلمه یا شیر جوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. حالا با کمک قاشق یا ملاقه کوچک از مواد بردارید و داخل روغن داغ قرار دهید و روی آن روغن بریزید تا با حرارت ملایم پخته و پف کند. سپس داخل یک بشقاب دیگر باید شکر و دارچین را باهم مخلوط کنید و هر پیراشکی را داخل شکر بزنید و داخل سینی سرو قرار دهید.

منبع : پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا