آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کلوچه شکلاتی تابه ای نرم و لطیف

طرز تهیه کلوچه شکلاتی تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش سبک ایده ال، کلوچه شکلاتی تابه ای یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک کلوچه خوشمزه خانگی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و به اصطلاح مغز شکلاتی دارد و شما می توانید خیلی راحت داخل تابه این کلوچه را تهیه کنید و دیگر نیازی به فر ندارید و خیلی راحت می توانید مواد را اندازه گیری کنید و یک کلوچه خانگی به همراه یک چای در خانه میل کنید.

کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده و خوشمزه
تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
پودر هل ۱ ق چای خوری
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
آرد ۲ پیمانه
مواد لازم برای مواد میانی کلوچه
آرد ۲ ق غذا خوری
پودر قند ۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
کره ۳۰ گرم
مواد لازم برای رویه کلوچه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ ق چای خوری
پودر کاکائو ۱ ق چای خوری

مرحله اول: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی ابتدا باید آرد و پودر قند و پودر کاکائو الک شده را باهم ترکیب کنید و هم بزنید و کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود به طوری که اگر در دست از آن بردارید و مشت کنید بدون ترک باشد و راحت شکل بگیرد.

مرحله دوم: تهیه مواد کلوچه

برای تهیه خمیر کلوچه باید تخم مرغ را به همراه پودر قند و وانیل خوب با همزن دستی بزنید تا موادمخلوط شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر هل را اضافه کنید و در انتها باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود، خمیر حالت چسبنده دارد ولی حالت پذیر می باشد.

مرحله سوم: تهیه کلوچه شکلاتی تابه ای

در ادامه باید از مواد کلوچه بردارید و در دست گرد کنید و از مواد میانی یک گلوله کوچم وسط خمیر قرار دهید و مجدد کلوچه را بسته و کمی فشار دهید تا پهن شود. دقت کنید نباید از مواد میانی زیاد داخل کلوچه قرار دهید تا در حین پخت خارج نشود. تابه مورد نظر را با کمی روغن چرب و کاغذ روغنی انداخته و روی شعله پخش کن گرم کنید.

مرحله چهارم: پخت کلوچه شکلاتی تابه ای

در ادامه کلوچه های تهیه شده را داخل تابه قرار دهید و روی کلوچه ها را با مواد رویه که از قبل مخلوط کردید بزنید و با چنگال روی کلوچه طرح انداخته و درب تابه را دمکنی قرار دهید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کلوچه شکلاتی تابه ای پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا