چهره ها

مرگ بازیگر «پدرخوانده» همه را غافاگیر کرد

جان آپرا، بازیگر نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش سبک ایده آل، بعد از چهره‌هایی چون مارلون براندو، جان کازال، جیمز کان، ریچارد اس. کاستلانو، آل لتیری، استرلینگ هایدن و لی استراسبرگ، یکی دیگر از بازیگران سه‌گانه مشهور و محبوب «پدرخوانده» هم از دنیا رفت.

جان آپرا در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا نقش جوانی شخصیت سالواتوره تسیو را بازی می‌کرد. نقش میانسالی این کاراکتر را هم ایب ویگودا برعهده داشت. ویگودا سال ۲۰۱۶ و در ۹۴ سالگی از دنیا رفته بود.
جان آپرا که متولد ۱۹۴۱ در نیوجرسی بود بازی در فیلم‌هایی چون «گرمای قفس» (۱۹۷۴)، «مامان دیوانه» (۱۹۷۵) و «کاندید منچوری» (۲۰۰۴)، «بت ساز» اثر تیلور هاکفورد (۱۹۸۰) و «نیویورک سیتی» (۱۹۹۱) ساخته ماریو ون پیبلز را در کارنامه داشت.

آپرا نقش کلاهبرداری به نام لوکاس کاستیلیانو و همچنین یک مولتی میلیونر کشتیرانی به نام الکساندر نیکوس را در سریال «دنیای دیگر» شبکه NBC در طول یک دهه (۹۸-۱۹۸۹) بازی کرد.

 

این بازیگر نقش پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی آمریکایی را در سریال «مونتفوسکو» شبکه NBC بازی کرد، اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوف ساخته شد، در سال ۱۹۷۵ تنها ۹ قسمت به طول انجامید.

آپرا در حالی که در لس آنجلس مشغول به کار بود، با فرانسیس فورد کاپولا ملاقات کرد. جالب اینجاست که او هم یکی از بازیگرانی بود که برای نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده (۱۹۷۲) تست داد، نقشی که درنهایت به آل پاچینو رسید.

آپرا در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ در نقش پدر نابودگر جسی کاتسوپولیس در سریال «فول هاوس» شبکه ABC ظاهر شد و دوباره این نقش را برای بازسازی این سریال توسط نتفلیکس، در سال ۲۰۱۷ ایفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا