تغذیه

چرا پوست هندوانه به فروش می‌رسد+فیلم/خواص اعجاب انگیزی که پوست هندوانه دارد

شاید باورش برای شما هم سخت باشد که در برخی کشورها پوست هندوانه به دلیل خواص فوق العاده‌ای که دارد به فروش می‌رسد.

به گزارش سبک ایده آل، پوست هندوانه دارای مقادیر پایین کالری و مقدار فراوانی ویتامین‌های C, A ویتامین B۶، پتاسیم، روی و دیگر منابع غذایی است.

سرشار از مواد غذایی با میزان فراوان «کلروفیل» (سبزینه)، سیترولین، لیکوپن، اسید‌های آمینه، فلاونوئید‌ها و ترکیبات فنلی است .

 مراقبت از پوست با آنتی اکسیدان‌ها

مقادیر لیکوپن، فلاونوئید‌ها و سایر ترکیبات موجود در پوست هندوانه دارای مقدار فراوانی آنتی اکسیدان است که می‌تواند در کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد و نیز کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند؛ مسأله‌ای که در کاهش چین و چروک و نیز لکه‌های پیری که در پی افزایش سن رخ می‌دهد، موثر است.

کاهش فشارخون به دلیل پتاسیم

دارای سطح بالایی پتاسیم است که به عنوان یک گشاد کننده عروق خونی عمل کرده و به کاهش استرس و فشار روی عروق خونی کمک کند.
این عنصر همچنین می‌تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین و نیز حملات قلبی، سکته‌های مغزی و بیماری کرونر قلب را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل فراوانی ویتامین C

یک تکه از پوست هندوانه (تقریبا به اندازه یک فنجان) بیش از ۳۰ درصد از نیاز روزانه شما را به ویتامین سی برطرف می‌کند؛ به طوری که می‌تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند؛ چرا که ویتامین سی به تحریک تولید گلبول‌های سفید خون که خط مقدم دفاع در برابر عفونت‌ها و عوامل بیماری زای خارجی در بدن هستند، کمک می‌کند.

کمک به کاهش وزن

پوست هندوانه که دارای کالری پایینی است، به سبب دارا بودن فیبر فراوان می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد؛ به طوری که این فیبر‌ها می‌توانند احساس سیری در فرد ایجاد کند و روند متابولیسم را افزایش دهد؛ در نتیجه توانایی چربی سوزی منفعل به منظور رهایی از برخی چربی‌های مزاحم را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا