زنانهسلامتمد و لباسورزش

چگونه اندام ساعت شنی داشته باشیم؟

اندام ساعت شنی همان شکلی است که احتمالا در تبلیغات، مجلات و صفحات مجازی تاثیرگذار مشاهده می کنید.

به گزارش سبک ایده آل، وقتی صحبت از بهترین فرم بدن می کنیم، معمولا منظورمان شانه های صاف و انحنای خوش فرم کمر است که بسیاری از چهره های معروف جهان به عنوان نمادهای زیبایی به ذهنمان خطور می کند. اگرچه داشتن اندام ساعت شنی صرفا بدین معنا نیست که بدن سالم تر یا جذاب تری دارید، اما خیلی ها طرفدار چنین اندام هایی هستند و دوست دارند به هر قیمتی به هدفشان برسند.

روش های زیبایی مختلفی برای ساخت اندام زیبا وجود دارد و با کمک بهترین مربی ها می توان ناحیه کمر را به باریک ترین حد ممکن رساند. کافی است که مصمم باشید و سخت تلاش کنید.

چگونه اندام ساعت شنی داشته باشیم؟

هیکل ساعت شنی به اندام هایی می گویند که کمر باریک تر از بالا تنه و پایین تنه به نظر می رسد. خیلی ها به طور طبیعی چنین اندامی دارند، اما برخی دیگر به دلیل پهن بودن ناحیه کمرشان در پوشیدن بسیاری از لباس ها دچار مشکل می شوند و احساس می کنند لباس در اندام آن ها ناخوشایند به نظر می رسد.

کسانی که برای اینچ دور کمرشان تلاش می کنند و به تقویت باسن، سینه و شانه ها می پردازند، باید در تغییر عادات غذایی و سبک زندگی قدم بردارند. در واقع این موضوع چیزی نیست که به سادگی بدست آید و برای عمری طولانی باقی بماند. حتی گاهی اوقات راه های سالم شکل کامل ساعت شنی را ممکن نمی سازد و فرد مجبور می شود به سراغ روش های دیگری برود.

نحوه رسیدن به فرم بدن ساعت شنی

اندام گلابی یا همان ساعت شنی شامل کمر باریک با سینه های بزرگتر و باسنی برجسته است. پس سه ناحیه هدف وجود دارد که باید روی آن ها تمرکز کرد: بالا تنه، دور کمر و باسن.

تاکید روی هر کدام از قسمت ها به اندام طبیعی شما بستگی دارد. برای مثال، اگر لاغر هستید، ممکن است تصمیم بگیرید بیشتر روی عضله سازی شانه و ناحیه قفسه سینه تمرکز کنید. اما اگر وزن بیشتر اندام تان در ناحیه میانی است، احتمالا آن را در اولویت قرار می دهید.

۱- روش های کاهش سایز دور کمر

اگرچه کاهش چربی در ناحیه شکم و دور کمر مشکل است، با کاهش سایز در کل بدن، کمر نیز لاغر می شود. اما برخی تمرینات وجود دارد که تنها هدفشان حذف چربی های میانی است.

پلانک

پلانک و دیگر تمرینات قدرتی توانایی فعال کردن ماهیچه های داخلی شکم را دارند و در کوتاه ترین زمان دور کمر را باریک می کند. همچنین روی بهبود عملکرد تمرینات ورزشی می شود. با انجام پلانک وضعیت بدن بهبود می بخشد و استقامت بدن برای انجام فعالیت هایی همچون دویدن یا دوچرخه سواری ارتقا می یابد.

تمرینات تناوبی با شدت بالا

تمرینات تناوبی با شدت بالا ایده ای اثربخش برای حذف چربی های شکم و افزایش کالری سوزی است. این نوع تمرینات در دوره های کوتاه و شدید ضربان قلب را بالا می برد و به بهبود گردش خون کمک می کند.

برای مثال، ۳۰ ثانیه دویدن سریع و ۱۵ ثانیه پیاده روی را تجربه کنید. می توانید این الگو را برای ۱۵ یا ۳۰ دقیقه انجام دهید و اثرات آن بعد از دو الی سه هفته لذت ببرید.

یوگا

زمانی که صحبت از کم کردن سایز کمر می رسد، یوگا بهترین گزینه برای شکستن چربی ها است. براساس مشاهدات، ۱۲ هفته یوگا باعث کاهش ۱.۵ اینچ از دور کمر بدون رژیم غذایی کم کالری می شود. برخی حرکات یوگا روی ماهیچه های عمقی تاثیر می گذارد و باعث فعال کردن، سفت سازی و تقویت آن ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا