گردشگری

نمایی از گردنه تته یکی از صعب‌العبورترین گردنه‌های ایران+فیلم

گردنه تته یکی از شگفت‌انگیز ترین و در عین حال صعب‌العبورترین گردنه‌های ایرانه که در مرز دو شهرستان مریوان از استان کردستان و پاوه از استان کرمانشاه واقع شده.

به گزارش سبک ایده آل،گردنه تته یکی از شگفت‌انگیز ترین و در عین حال صعب‌العبورترین گردنه‌های ایرانه که در مرز دو شهرستان مریوان از استان کردستان و پاوه از استان کرمانشاه واقع شده. این گردنه‌ی پیچ در پیچ طولی حدود ۳۰۰۰ متر داره و در انتها به روستاهای زیبای هورامان تخت می‌رسه.

جالبه بدونیدبارش برف، ریزش کوه و کولاک تو این گردنه به حدی زیاده که تقریبا ۶ ماه از سال بسته هست و بازگشایی اون در اوایل بهار صورت می‌گیره. البته حتی در فصل بهار هم وسایل نقلیه مجبورن که بیشتر مسیر سه‌راه ژالانه تا تته رو از یک تونل جذاب برفی که دیواره‌های اون یک تا سه متر ارتفاع داره، عبور کنن.

ارتفاع برف دیواره‌های این تونل توی اوج بارش‌ها به ۱۲ متر هم میرسه. خود این تونل برفی و دیواره‌های مرتفعش جز جاذبه‌های دیدنی این منطقه به حساب میان. دمای هوای گرم‌ترین فصل سال در این گردنه به ندرت به بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسه و تا آخر تابستون برف‌ها همچنان مهمون کوه‌های تته هستن! یکی از ویژگی‌های جذاب و فوق‌العاده‌ی گردنه تته چشم‌اندازیه که به مناطقی از اقلیم کردستان عراق داره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا