گوناگون

شاهزاده نروژی در آستانه خلع مقام

شاهزاده خانم مارتا لوییز که آبان ماه ۱۴۰۱ (نوامبر ۲۰۲۲) وظایف سلطنتی خود را رها کرد تا با نامزد خود، دورک ورت، ازدواج کنند ممکن است عنوان سلطنتی خود را از دست بدهد.

به گزارش سبک ایده آل، نامزد این شاهزاده خانم نروژی یک «مرشد خودخوانده» است. رابطه شاهدخت ۵۱ ساله با دورک ورت، شمن (مرشد معنوی)، پس‌ازاینکه این «شمن نسل ششم» در کتابش گفت که سرطان یک انتخاب است، موجی از واکنش‌ها را در نروژ برانگیخت. جنجال جدید یک ماه پیش از عروسی مارتا لوئیز، در ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ رخ داده است.

هارالد پنجم، پادشاه نروژ، این هفته بار دیگر با درخواست‌هایی مواجه شده که از او می‌خواهند شاهزاده خانم مارتا لوئیز را از عنوان سلطنتی‌اش خلع کند. این درخواست‌ها پس‌ازآن مطرح شد که شاهزاده خانم از عناوین خود در نامه‌ای تهدیدآمیز خطاب به مادر شوهر ۸۱ ساله‌اش که با آن‌ها قطع ارتباط کرده‌، استفاده کرد.

دختر ۵۲ ساله پادشاه که مادر سه فرزند است به دلیل دیدگاه‌های بحث‌برانگیز دورک ورت، مجبور شد از سمت خود در مشاغل سلطنتی کناره‌گیری کند اما اجازه یافت تا عنوان خود را حفظ کند.

اکنون شاهزاده خانم مارتا با استفاده از عنوان خود در نامه به مادر شوهرش و تهدید به اقدام قانونی علیه این پیرزن ۸۱ ساله، سروصدای بیشتری به پا کرده است.

وروسکا، مادر دورک، در مصاحبه‌ای پسرش را «خطرناک» توصیف کرد و مدعی شد که او شاهزاده خانم را «شستشوی مغزی» داده است.

سخنگوی کاخ در زمان اعلام نامزدی این زوج در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاهزاده خانم نقش حامی سلطنتی را کنار می‌گذارد و در حال حاضر نماینده خاندان سلطنتی نخواهد بود. بااین‌حال به خواسته‌ پادشاه، شاهزاده خانم عنوان خود را حفظ خواهد کرد.»

هنگامی‌که شاهزاده خانم و ورت ازدواج کنند، او عضوی از خانواده سلطنتی خواهد شد اما عنوانی نخواهد داشت یا نماینده سلطنت نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا