چهره هاگوناگون

ولخرجی نیم میلیون دلاری مکرون برای پادشاه و ملکه بریتانیا+عکس

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، سال گذشته بیش از نیم میلیون دلار برای یک شام مجلل به‌افتخار شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا هزینه کرد

به گزارش سبک ایده آل به نقل از ایندیپندنت فارسی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه. سال گذشته بیش از نیم میلیون دلار برای یک شام مجلل به‌افتخار شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا هزینه کرد. که بر اساس اعلام بالاترین نهاد حسابرسی فرانسه، این هزینه‌ها بودجه سالانه او را مختل کرد.

دفتر مکرون در سال گذشته چندین میلیون یورو کسری بودجه داشت. زیرا او برای ضیافت‌های مجلل دولتی مانند شامی با خرچنگ دریایی برای شاه چارلز و دیگر مهمانان دولتی. از جمله نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، از هیچ تجملاتی دریغ نکرد.

در سپتامبر گذشته، مکرون در یک ضیافت دولتی در تالار آینه معروف قرن هفدهمی کاخ ورسای. از شاه چارلز و ملکه کامیلا با خرچنگ آبی، مرغ فرانسوی نژاد برسه با گراتن قارچ (قارچ با رویه برشته شده) و مجموعه‌ای از پنیرهای فرانسوی و انگلیسی پذیرایی کرد.

این ضیافت برای دولت فرانسه ۵۱۲ هزار دلار هزینه داشت که ۱۸۰ هزار دلار آن برای غذا و پذیرایی و ۴۶ هزار دلار برای نوشیدنی‌ها بود.

در این ضیافت که افراد مشهوری چون هیو گرانت، میک جگر و آرسن ونگر نیز حضور داشتند. شاه چارلز به مکرون گفت: «روحیه سخاوتمندانه شما به من یادآوری کرد که خانواده‌ام و من چقدر از ادای احترام‌ به مادرم، ملکه فقید، در فرانسه تحت تأثیر قرار گرفتیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا